BF BOOSTER

O soluție agilă de branding

5, 4, 3, 2...1 START!

Veruvis

Rebranding în domeniul neuroștiinței aplicate

Veruvis

Proiectul de rebranding Veruvis a obținut o prestigioasă distincție la 2024 REBRAND 100® Global Awards, cel mai respectat program de recunoaștere globală a transformărilor de brand eficiente.

REBRAND 100® Global Awards este prima și cea mai importantă competiție dedicată excelenței în rebranding și repoziționarea brandurilor, aniversând 20 de ani în care a premiat proiecte remarcabile din peste 63 de țări.
Iată care au fost contextul și procesul rebrandingului Veruvis. 

 

Provocarea de business

Domeniul neuroștiinței aplicate, respectiv al metodelor de studiere și îmbunătățire a activității creierului folosind tehnologia, este încă foarte puțin cunoscut și exploatat în România. Astfel că, Neuro Performance Enhancement Center poate fi considerată o inițiativă cu adevărat temerară.

Totul a început ca un proiect personal pentru Costin Dămășaru, animat de lupta sa cu tinitusul, o afecțiune neuronală teribilă, și de înfrângerea ei cu ajutorul unor proceduri bazate pe neurotehnologii pe care le-a studiat în cadrul MIT (Massachusetts Institute of Technology). Treptat, s-a transformat într-un demers inovator continuu, menit să ofere șansa de a „elibera oamenii de limitele propriilor minți” în cadrul Centrului de Cercetare în Augmentarea Performanțelor Neuronale.

Date fiind complexitatea domeniului de activitate și noutatea programului de „antrenament neuronal” dezvoltat de Dr. Psih. Dămășaru și echipa sa de cercetători pentru un public român încă neavizat, crearea unei imagini puternice, care să atragă notorietate și interesul audiențelor vizate, era un pas esențial în evoluția business-ului aflat încă la început de drum. Mai mult, devenea necesară articularea unui discurs de brand clar și relevant, care să plaseze Centrul într-o poziție dominantă pe plan local și să-l pregătească pentru o viitoare extindere în afara granițelor țării. Acestea au fost premisele de la care am plecat în proiectul de rebranding al Neuro Performance Enhancement Center.

Abordarea strategică

Printr-o documentare riguroasă, ne-am propus, în primul rând, să înțelegem acest vast domeniu al neuroștiinței aplicate și categoria din care face parte Neuro Performance Enhancement Center la nivel național și internațional, precum și factorii care îi pot favoriza sau încetini dezvoltarea. Apoi am trecut printr-o etapă de descoperire a business-ului din perspectiva fondatorului și echipei sale, pentru a găsi elementele care vor sta la baza narativului strategic al brandului, acestea servind, mai departe, ca sursă de inspirație pentru noua sa identitate și comunicare.

Soluția de branding

Povestea brandului

În urma sesiunii de explorare a fundamentelor brandului realizată împreună cu managementul Neuro Performance Enhancement Center, am reușit să descifrăm limbajul științific, intimidant la prima vedere, folosit pentru a descrie ce este și ce oferă Centrul. Am aflat astfel că în spatele sintagmei „augmentarea performanțelor neuronale” se ascunde, de fapt, dorința de face posibilă și vizibilă schimbarea care să restabilească echilibrul și să aducă armonia în viața oamenilor, atunci când provocările cu care aceștia se confruntă zi de zi îi țin captivi, limitându-le capacitatea de a-și atinge potențialul maxim. În sprijinul acestei meniri, Neuro Performance Enhancement Center vine cu cele mai noi tehnologii și proceduri de neuroterapie și o echipă empatică, dedicată, cu competențe multi-disciplinare, cu ajutorul cărora cei ce îi trec pragul descoperă puterea extraordinară a creierului lor. Plecând de la aceste mesaje cheie am formulat povestea brandului și am extras esența sa, exprimată sugestiv în sloganul Creierul este superputerea ta.

Numele brandului

Fiind o categorie în care predomină numele descriptive sau care au în componență particula specifică „neuro”, așa cum este și cazul Neuro Performance Enhancement Center, am vrut ca noua identitate verbală să diferențieze brandul. Punctul de pornire în crearea noului nume l-a reprezentat strategia de brand, pentru ca el să devină o extensie a acesteia și să reflecte ideea în jurul căreia este construit narativul brandului. De aceea, tema centrală folosită în procesul de naming a fost cea a transformării, a evoluției. Totodată, a trebuit să ținem cont de criteriile de eligibilitate stabilite de managementul Centrului, și anume: posibilitatea ca numele să fie înregistrat pe teritoritoriul Uniunii Europene pe clasele NISA aferente domeniului de activitate, disponibilitatea domeniului web .com și evitarea oricărei asemănări cu alte nume din categorie.

Numele Veruvis este un cuvânt inventat ce a rezultat din îmbinarea celor două planuri care fac posibilă experiența transformatoare promisă de brand, respectiv cel al științei și învățării continue necesare în proces, prin asocierea cu termenul „erudit” provenit din limba latină (erudire = a învăța), și cel al sprijinului uman oferit pe tot parcursul său, prin aluzia la cuvântul „heruvim” provenit din limba slavă (heruvim = înger păzitor).

Conceptul identității vizuale

Identitatea își propune să găsească echilibrul necesar între lumea interioară subconștientă și mediul fizic în care trăim, învățăm și evoluăm ca oameni. Contrastul dintre claritatea mentală și stările tulburătoare a stat la baza ideii simbolului Veruvis.

Identitatea vizuală

Simbolul, creat prin combinarea celor două forme geometrice de bază, reprezintă impactul profund pe care antrenamentul neuronal îl poate produce asupra creierului și clienților Veruvis. De la starea difuză și deconcentrată se trece într-o ipostază clară, ce sugerează echilibrul perfect în care creierul este optimizat și poate atinge potențialul său maxim. Simbolul devine astfel un declanșator, un activator al capacității de concentrare și performanță.

Platforma creativă

Noua identitate vizuală a permis dezvoltarea unui stil grafic unic, în care se combină elemente realiste cu unele abstracte, astfel încât să poată fi puse în valoare mesajele de brand într-un mod accesibil și relevant pentru audiențele sale, așa cum se poate vedea în materialele de comunicare dezvoltate.  

Comunicare în social media

Odată cu lansarea noului brand în luna iunie a acestui an, am preluat componenta de comunicare în social media, pentru a ajuta echipa Veruvis să operaționalizeze cadrul strategic și identitatea dezvoltate în procesul de rebranding, prin crearea conținutului specific fiecărui canal folosit - Linkedin, Instagram, Facebook. 

 

Impact pe termen lung

Implicarea noastră în proiect s-a concretizat prin: 

\ Definirea elementelor care stau la baza narativului strategic al brandului și formularea acestuia  
\ Extragerea esenței în jurul căreia se dezvoltă brandul și transpunerea ei într-o formă concisă în slogan 
\ Crearea noului nume al brandului care reflectă strategia sa și îl diferențiază în categoria de referință.
\ Crearea identității vizuale    
\ Dezvoltarea platformei creative și materialelor de comunicare pentru a susține lansarea brandului
\ Dezvoltarea și managementul comunicării în social media 

 

Proiecte similare

Str. Sighișoara Nr. 36, Sector 2, București - Vezi pe hartă

office@brandfusion.ro

Accept cookies from this site

This website uses cookies to track your behavior and to improve your experience on the site.

You can always delete saved cookies by visiting the advanced settings of your browser.

Do not accept cookies Only accept functional cookies Accept all cookies